Haperende audio kwaliteit: hoe te troubleshooten

Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook gignet van Ziggo (Arris giganet router) icm een USG 3P Unifi>3 usg poe switches 60W en vershillende acces points. Idd ook de haperingen in teams whatsapp en facetime.
Ik heb ondertussen:
  1. Ziggo kabel en AOP zijn begin dit jaar vervangen en in perfecte staat.
  2. Signaal waarden in de modem zijn allemaal prima, soms een hele kleine ruis op de upstream, geen foutmeldingen.
  3. Gignet modem omgeruild-> bleef haperen.
  4. Giganet modem uit bridge laten halen en de USG er tussenuit -> probleem opgelost.
Ik heb hier een enorm meedenkende Ziggo monteur aan huis gehad. We kunnen alleen maar concluderen dat de Arris modem van Ziggo en de USG niet goed met elkaar overweg kunnen. Dat vermoeden wordt alleen maar verder bevestigd als ik de berichten hierboven lees.
Nu heeft de ziggo monteur navraag gedaan of er niet terug een connectbox aangesloten kan worden maar dan wel met de giganet snelheid. Ik heb reeds bericht van hem gehad dat dat technisch niet mogelijk is. Met de connectbox had ik nl wel prima stabiliteit.

Ik was als volgende stap van plam om al mijn unifi apparatuur te factory resetten en zo met cleane settingen te kijken of er dan geen hapering meer zouden zijn. Maar ik lees hierboven dat dat niet gaat helpen.

Ik ben bang dat de compatibiliteit tussen unifi USG / UDMpro en de Arris modem te wensen over laat. Het zal wachten worden op een update van een of beiden...als dat uberhaupt gaat helpen...
 
Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook gignet van Ziggo (Arris giganet router) icm een USG 3P Unifi>3 usg poe switches 60W en vershillende acces points. Idd ook de haperingen in teams whatsapp en facetime.
Ik heb ondertussen:
  1. Ziggo kabel en AOP zijn begin dit jaar vervangen en in perfecte staat.
  2. Signaal waarden in de modem zijn allemaal prima, soms een hele kleine ruis op de upstream, geen foutmeldingen.
  3. Gignet modem omgeruild-> bleef haperen.
  4. Giganet modem uit bridge laten halen en de USG er tussenuit -> probleem opgelost.
Ik heb hier een enorm meedenkende Ziggo monteur aan huis gehad. We kunnen alleen maar concluderen dat de Arris modem van Ziggo en de USG niet goed met elkaar overweg kunnen. Dat vermoeden wordt alleen maar verder bevestigd als ik de berichten hierboven lees.
Nu heeft de ziggo monteur navraag gedaan of er niet terug een connectbox aangesloten kan worden maar dan wel met de giganet snelheid. Ik heb reeds bericht van hem gehad dat dat technisch niet mogelijk is. Met de connectbox had ik nl wel prima stabiliteit.

Ik was als volgende stap van plam om al mijn unifi apparatuur te factory resetten en zo met cleane settingen te kijken of er dan geen hapering meer zouden zijn. Maar ik lees hierboven dat dat niet gaat helpen.

Ik ben bang dat de compatibiliteit tussen unifi USG / UDMpro en de Arris modem te wensen over laat. Het zal wachten worden op een update van een of beiden...als dat uberhaupt gaat helpen...
Misschien heb je er iets aan. Ik ben hier de afgelopen weken gefaseerd gaan upgraden van:
  • USG-3P -> UDM-SE
  • CB Compal -> CB Arris Giga (beiden in bridge mode)
Nu had ik al geen problemen en heb ze nu ook niet; we werken hier beiden thuis, ikzelf 80% Zoom, 20% Teams. Mijn vrouw 100% Teams. Daarnaast 2 kids die flink van leer trekken met de Playstation, Laptop etc.

Aangezien we hier ook erg afhankelijk zijn van de Ziggo lijn, had ik uit voorzorg wat vragen geplaatst op het Ziggo forum mbt de overgang naar de Giga modem (zelfde gebruikersnaam) en ik was best onder de indruk over de kwaliteit van de antwoorden en kunde van de medewerkers op hun forum.

Ik heb nooit de combi USG-3P met CB Arris Giga ondervonden maar met UDM-SE (dus neem aan met UDM-Pro ook) werkt het conform verwachting.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Hallo Eddie,

Bedankt voor je bericht. Ik had mijn oog ook al laten vallen op die UDM SE. Niet omdat het nu niet goed werkt maarwas sowieso een toekomstige upgrade. Helaas is hij nu uitverkocht. Goed te horen dat die combi wel goed werkt.
Ook ik heb informatie en hulp via de ziggo community / forum gevraag en heb daar inderdaad goede tips en suggesties gekregen. Viel me helemaal niet tegen.
Ik kijk het nu even aan met de CB giga maar als router...wellicht komt er een update van de USG. Tot die tijd blijf ik nog ff trouble shooten....en wellicht binnenkort een UDM SE
 
Hallo Eddie,

Bedankt voor je bericht. Ik had mijn oog ook al laten vallen op die UDM SE. Niet omdat het nu niet goed werkt maarwas sowieso een toekomstige upgrade. Helaas is hij nu uitverkocht. Goed te horen dat die combi wel goed werkt.
Ook ik heb informatie en hulp via de ziggo community / forum gevraag en heb daar inderdaad goede tips en suggesties gekregen. Viel me helemaal niet tegen.
Ik kijk het nu even aan met de CB giga maar als router...wellicht komt er een update van de USG. Tot die tijd blijf ik nog ff trouble shooten....en wellicht binnenkort een UDM SE
De UDM-Pro doet niet onder voor de UDM-SE; de processor is identiek en hij is goedkoper. Het is een pure afweging voor de PoE(+) poorten en de geintegreerde opslag (die nog vergrendeld is) tov de meerprijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook gignet van Ziggo (Arris giganet router) icm een USG 3P Unifi>3 usg poe switches 60W en vershillende acces points. Idd ook de haperingen in teams whatsapp en facetime.
Ik heb ondertussen:
  1. Ziggo kabel en AOP zijn begin dit jaar vervangen en in perfecte staat.
  2. Signaal waarden in de modem zijn allemaal prima, soms een hele kleine ruis op de upstream, geen foutmeldingen.
  3. Gignet modem omgeruild-> bleef haperen.
  4. Giganet modem uit bridge laten halen en de USG er tussenuit -> probleem opgelost.
Ik heb hier een enorm meedenkende Ziggo monteur aan huis gehad. We kunnen alleen maar concluderen dat de Arris modem van Ziggo en de USG niet goed met elkaar overweg kunnen. Dat vermoeden wordt alleen maar verder bevestigd als ik de berichten hierboven lees.
Nu heeft de ziggo monteur navraag gedaan of er niet terug een connectbox aangesloten kan worden maar dan wel met de giganet snelheid. Ik heb reeds bericht van hem gehad dat dat technisch niet mogelijk is. Met de connectbox had ik nl wel prima stabiliteit.

Ik was als volgende stap van plam om al mijn unifi apparatuur te factory resetten en zo met cleane settingen te kijken of er dan geen hapering meer zouden zijn. Maar ik lees hierboven dat dat niet gaat helpen.

Ik ben bang dat de compatibiliteit tussen unifi USG / UDMpro en de Arris modem te wensen over laat. Het zal wachten worden op een update van een of beiden...als dat uberhaupt gaat helpen...
Ik heb nu mijn Arris in non bridge mode staan, met de USG ertussen, en nu heb ik geen problemen meer met Teams in elk geval....
 
Dat was ook mijn idee om uit te proberen. Maar eerst wilde ik een factory reset doen van al mijn UniFi devices om uit te sluiten dat er niet ergens een instelling verkeerd was.
Ziggo gebeld om de CB giganet weer in bridge te zetten. Alles weer via de USG. Voordat ik alles wilde resetten toch nog even een ping naar 8.8.8.8 uitgevoerd. Daar zag ik nl voorheen goed de pakket loss.

Tot mijn verbazing zie ik hier nu al een geruime tijd geen package loss op… Voorheen waren dat er minimaal 5 per minuut.

Ik heb nu even geen teams meetings… ik laat het zo voorlopig staan. Ik zal laten weten of het nu is opgelost. (Al heb ik geen idee waarom)
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Zojuist ook even bij mijn buurman op het netwerk gezeten; semi dezelfde setup als hier alleen hij heeft een USP-PRO icm Ziggo Connectbox (Compal) in non bridge mode.... ook hier geen problemen mogen ervaren met teams...

Ik snap er niet heel veel meer van :)
 
Met de Compal Connect box had ik ook nooit problemen…ik heb nu de Connect box giganet van Arris.

Vraag me niet waarom, maar alles is nu stabiel, geen package loss meer, en geen haperingen in de voice applicaties.

Fingers crossed.

Bedankt iig voor alle tips hier.
 
Ik heb nu mijn Arris in non bridge mode staan, met de USG ertussen, en nu heb ik geen problemen meer met Teams in elk geval....
Ik wil geen andere discussie starten, of dit topic kapen, maar heb toch een vraag die ik niet beantwoord krijg. Ik heb sinds een paar dagen een USG-3P hier liggen om in mijn netwerk op te nemen.
Hoe stel je e.e.a. in als de Ziggo Connectbox nog in router-modus staat? Ik heb een zetje in de goede richting nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Deze al gezien mss?
 
  • Leuk
Waarderingen: Masimo
Ik wil geen andere discussie starten, of dit topic kapen, maar heb toch een vraag die ik niet beantwoord krijg. Ik heb sinds een paar dagen een USG-3P hier liggen om in mijn netwerk op te nemen.
Hoe stel je e.e.a. in als de Ziggo Connectbox nog in router-modus staat? Ik heb een zetje in de goede richting nodig.
Je hoeft niks in te stellen. Het is niet meer of minder dan een kabeltje van ZIGGO CB LAN1 ---> USG-3P WAN en de boel aanzetten. Dit is van toepassing in router en in bridge mode van de Ziggo CB alleen mag je in router mode ook LAN2/3/4 kiezen. Oh en de rest van je netwerk uit de LAN poort van je USG-3P laten komen ;) .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en m4v3r1ck
Met de Compal Connect box had ik ook nooit problemen…ik heb nu de Connect box giganet van Arris.

Vraag me niet waarom, maar alles is nu stabiel, geen package loss meer, en geen haperingen in de voice applicaties.

Fingers crossed.

Bedankt iig voor alle tips hier.
ik heb exact hetzelfde; alles werkt nu weer stabiel (arris in bridge, usg 3p met laatste firmware)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tinus08
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..