Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook gignet van Ziggo (Arris giganet router) icm een USG 3P Unifi>3 usg poe switches 60W en vershillende acces points. Idd ook de haperingen in teams whatsapp en facetime.
Ik heb ondertussen:
Nu heeft de ziggo monteur navraag gedaan of er niet terug een connectbox aangesloten kan worden maar dan wel met de giganet snelheid. Ik heb reeds bericht van hem gehad dat dat technisch niet mogelijk is. Met de connectbox had ik nl wel prima stabiliteit.
Ik was als volgende stap van plam om al mijn unifi apparatuur te factory resetten en zo met cleane settingen te kijken of er dan geen hapering meer zouden zijn. Maar ik lees hierboven dat dat niet gaat helpen.
Ik ben bang dat de compatibiliteit tussen unifi USG / UDMpro en de Arris modem te wensen over laat. Het zal wachten worden op een update van een of beiden...als dat uberhaupt gaat helpen...
Ik heb ondertussen:
- Ziggo kabel en AOP zijn begin dit jaar vervangen en in perfecte staat.
- Signaal waarden in de modem zijn allemaal prima, soms een hele kleine ruis op de upstream, geen foutmeldingen.
- Gignet modem omgeruild-> bleef haperen.
- Giganet modem uit bridge laten halen en de USG er tussenuit -> probleem opgelost.
Nu heeft de ziggo monteur navraag gedaan of er niet terug een connectbox aangesloten kan worden maar dan wel met de giganet snelheid. Ik heb reeds bericht van hem gehad dat dat technisch niet mogelijk is. Met de connectbox had ik nl wel prima stabiliteit.
Ik was als volgende stap van plam om al mijn unifi apparatuur te factory resetten en zo met cleane settingen te kijken of er dan geen hapering meer zouden zijn. Maar ik lees hierboven dat dat niet gaat helpen.
Ik ben bang dat de compatibiliteit tussen unifi USG / UDMpro en de Arris modem te wensen over laat. Het zal wachten worden op een update van een of beiden...als dat uberhaupt gaat helpen...