Nieuwe modem ziggo ontvangen uck-g2-plus niet meer bereikbaar

20 apr 2024
20
1
3
He Hallo,

Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik had al een unifi cloudkey G2 plus draaien. Kreeg daarna een 1 gig modem van ziggo. Ik heb deze toe gelijk in bridge modus laten zetten (router zelf is een nighthawk 7500. Helaas kom ik nu niet meer bij de cloudkey. Hij geeft aan dat deze niet met het internet verbonden is. De acces poits geven dus ook het signaal niet meer door. Wat kan ik doen om de situatie te herstellen?
 
Jazeker, als eerste gedaan. Daarna de ziggo modem een reset laten geven. Het rare is, ik heb wel internet(via de nighthawk router) maar niet via de cloudkey. Ook alles los van elkaar nog een keer oponieuw opgestart
 
Wat is er veranderd in je netwerk ? Je krijgt geen internet 'via' de Cloud Key, dat is een computer die met je netwerk verbonden is en waarmee je Unifi apparaten kunt beheren, niet meer en niet minder.
 
Ha Sorry Eddie, misschien wat kriptisch omschreven. Ziggo heeft mij een nieuwe moden toegestuurd (1g gi variant). Deze in bridge modus laten zetten. Het signaal gaat wel door naar de router, die geeft ook een netwerk door, maar ik heb niets veranderd in de rest van de instellingen (router erin, router eruit, alles opnieuw opstarten).
Dus ik heb even geen goed idee waar eea te moeten zoeken. Grt, Michel excuses voor de niet technische uitleg
 
als je met een webbrowser naar dat adres gaat, zou je moeten kunnen inloggen op de cloud key, lukt dat ?

en ben je zeker dat bridge mode geactiveerd is ? maw....zie je een extern IP adres van Ziggo in je router ? Wat zijn de eerste 3 digits van dat nummer ?
 
Ha,
Ik heb het geprobeerd. Ik kan niet inloggen op de cloud key. Bijgaand een foto van de routerinstellingen. Ik hoop dat dit de juiste info is. Groet, michel.

NB ik vraag mij. Ook af og de ziggo modem wel goed in bridge modus staat, maar dat kan ik niet nakijken
 
Ik heb die foto weer verwijderd omdat je publieke IP adres zichtbaar is. Je Ziggo modem staat in bridge mode en ik denk ook het probleem te zien. Je router geeft IP adressen uit in de range 192.168.1.XXX maar je Cloud Key heeft een adres in de range 192.168.178.XXX. Dat werkt inderdaad niet. Die laatste range is trouwens ook de standaard range van het Ziggo modem als die in router mode (dus geen bridge mode) staat.

Dat betekent in het beste geval dat het probleem zich zelf zou moeten oplossen door de Cloud Key te herstarten en op het display kijken of deze nu wel in de juiste range staat. Dat zou eigenlijk moeten, de DHCP server staat aan, dus die moet een adres toekennen aan je Cloud Key.
 
Welk IP adres heeft je computer? Ook DHCP?
Of je ziggo modem staat toch niet in bridge mode, of je Netgear heeft een afwijkende DHCP reeks om uit te geven.. het eerste lijkt me waarschijnlijk.
Stond de nighthawk WAN op DHCP verkrijgen? Het lijkt me hier op 2 vechtende DHCP servers.
 
Even stap voor stap:
1. Wat is het IP adres op de WAN interface van je Netgear Nighthawk?
2. Staat op de nighthawk een DHCP server aan? Zo ja, welke IP reeks?
3. Is de CKG2 op een LAN poort op de netgear aangesloten, of op het ziggo modem?
4. welke IP adressen hebben andere DHCP enabled clients? in de 1892.168.1.x reeks, of de 192.168.172.x reeks? Of gemengd?
5. heeft de CKG2 ooit een fixed IP adres gekregen? (zelf geconfigureerd dus).
 
Phew,

We doen ons best:)
1 waar kan ik die vinden?
2 foto 4 is denk ik de range
3 De CKG2 is op een lanpoort van de nighthawk aangesloten
4 waar zou je dat kunnen vinden?
5 Weet ik niet zeker (zie foto 1 ) ik dacht het niet
 

Bijlagen

  • IMG_0326.png
    IMG_0326.png
    122,9 KB · Weergaven: 17
  • IMG_0325.jpeg
    IMG_0325.jpeg
    246,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG_0324.jpeg
    IMG_0324.jpeg
    240,6 KB · Weergaven: 15
  • IMG_0327.jpeg
    IMG_0327.jpeg
    256,4 KB · Weergaven: 16
Voor #1 Dit zou je moeten kunnen vinden als je op de nighthawk inlogt.
Voor #4 dit zou je op een desktop kunnen zien. of op je mobiel als je naar de TYCP/IP settings gaat.
@S1KRR : de nighthawk van topic starter heeft een public IP gekregen v/h Ziggo modem, ik heb die foto verwijderd
Ah.. duidelijk.. dus staat hij echt in Bridge. Ik had dat gemist.
Dan is het echt een redelijk wazig probleem. Omdat het lijkt of de AP,s ook uitgeschakeld of onbereikbaar zijn.
 
Wat ik zelf niet begrijp is.....als alleen maar het modem gewisseld is, dan had die Cloud Key toch al een adres in de IP range van die Nighthawk moeten hebben :unsure:
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.